1 2 3 4
01 / 04

1

02 / 04

2

03 / 04

3

04 / 04

4

Minden képzés

Minden tanár fejleszt tananyagot, és a legtöbben elektronikus úton teszik ezt. E kurzus keretében azokat az eszközcsoportokat nézzük meg, amelyek segítenek a tanároknak a tananyagfejlesztésben.


Tananyagot írni sem könnyű, de ezt végleges formába önteni még nehezebb. E kurzus azt tűzte ki céljául, hogy hozzásegíti a tanárokat olyan elektronikus tananyagok írásához, amelyek hatékonyabb információtranszfert tudnak megvalósítani. A vizuális kommunikáció azon részét nézzük át, amely a tananyagok írásához szükséges.


Jegyzetelünk, számolunk, kíszűrünk, megnézünk, prezentálunk, kikeresünk, vágunk, tervezünk... Számtalan olyan munkát végzünk, amelyekre megfelelő irodai eszközöket is használhatunk. Ezek megkönnyítik munkánkat. Ezek közül ismerünk meg e képzés keretében néhányat.


A kurzus keretében megismerkedünk olyan médiumokkal és on-line szolgáltatásokkal, amelyeket a tanítás, tágabb értelemben véve ismeretátadás, valamint az elektronikus anyagok tervezése, írása és létrehozása során hasznosítani lehet.


Na gyerekek, ide max. 10 ember jöhet! A vizsgálat alapkérdéseinek megfogalmazásakor azokból a tendenciákból indulok ki, amelyek a szakmai közönség és a közvélemény számára is napi aktualitást jelentenek. A PISA vizsgálatok eredménye a pedagógusok, a szülők és a témával foglalkozó szakemberek periodikusan visszatérő kérdése, problémája az elmúlt évtizedben (Benedek, 2005; Felvégi, 2005; Gál, 2011; Mihály, 2003, Péterfi, 2011b). A digitális olvasás elterjedése az információs társadalom természetes velejárója. Az infokommunikációs eszközök és az online olvasás térhódítása az élet minden területén, így az iskolai környezetben is megjelenik (Nagy–Péterfi, 2006; Tószegi, 2009; Larson, 2009, 2010, Németh 2012, 2013, 2014). Az olvasás funkciói és technikái – az említett problémakörökben – a mindennapi tevékenységstruktúra alapvető részeként jelennek meg. Az olvasás azonban nem csak az információszerzés és a tanulás felől közelíthető meg, fontos kiemelni értékteremtő, értékközvetítő kulturális feladatát is. Vizsgálatunk kiindulópontja, hogy megfigyeljük az olvasás szerepének, funkciójának, technikájának kulturális beágyazottságát olyan populáció körében, amely a jövőben értékközvetítő szerepet lát majd el. A felsőoktatásban tanuló fiatalok, azon belül pedig a tanári pályára készülők külön figyelmet érdemelnek a téma szempontjából.


A felnőttkori tanulás a mindennapi életünk részévé vált. A megismerendő információk nagy része a modern technológián keresztül érkezik hozzánk. Ezek és az új módszertani eredmények beillesztése az oktatásba, elengedhetetlen. Ezek megismerésében és elsajátításában segíteni e tréning.